آهنگ سليمان توسط هري ريدر
آهنگ سليمان
توسط هري ريدر
اعتراف مي كنم كه آهنگ سليمان هميشه به عنوان واعظ مرا مرعوب كرده است. اظهارات واضح و هيجان انگيز آن از صميميت جنسي زناشويي و دلهره مفسران براي تفسير آن به طرز تمثيلي با هم تركيب شده اند تا مرا محتاط كنند. حتي پيشينيان نيز توصيه مي كردند كه يك مرد جوان تا زماني كه ازدواج نكرده يا 30 سال سن داشته باشد ، خواندن آهنگ آوازها را نخواند.
آهنگ آوازها به عنوان روايتي دراماتيك ارائه شده است كه شامل عروس سليمان ، شولاميت بي نام ، دوم سليمان ، سوم ، دختران بيت المقدس و چهارم برادران شولاميت است. اين مي تواند باشد كه حضرت سليمان ، نعيمه آمونيت ، همسر اول سليمان است. مادر ربوبام (اول پادشاهان 14:21) كه يك سال قبل از سلطنت سليمان متولد شد ، كه احتمالاً در حدود 20 سالگي روي داد ، بنابراين او اولين عشق او بود. اين احتمال وجود دارد كه سليمان از طريق يكي از مردان توانا پدرش به نام Zelek Ammonite كه احتمالاً در شهر روستايي آمونيت Shulah زندگي مي كرد ، ملاقات كند. حال ، چگونه يك كشيش مي تواند از اين كتاب “سودآور” استفاده كند؟ بگذاريد پنج روش را توصيه كنم.
اول ، اين كتاب از صميميت زناشويي و جنسي كه به عنوان هديه خوب خداوند برخوردار است ، تجليل مي كند. اين عشق شهواني را با پويايي مراقبت و حساسيت ، همراه با عمق شفافيت ، شدت و لذت بين زن و شوهر بالا مي برد. هنگامي كه خوانده مي شود ، فرد به سرعت ابزار سازگار ، خيرخواهانه و قدرتمند صميميت جنسي در ازدواج را مي شناسد. اين امر به زبان عبرانيان 13: 4 توضيح مي دهد ، كه اعلام مي كند بستر ازدواج بايد مقدس و همه مورد احترام باشد.
دوم ، با تأييد صميميت جنسي تفريحي و وزير و نه تنها رابطه جنسي تبليغي ، صميميت در ازدواج را گسترش داده و ترويج مي كند. در اول قرنتيان 7: 1-5 پولس تأكيد مي كند كه زن و شوهر بايد با اين طرز تفكر خود را به يكديگر بدهند. آنها جمع نمي شوند تا از ديگري استفاده كنند ، بلكه بايد رابطه برقرار كنند - رابطه جنسي سلسله مراتبي نيست بلكه متقابل است. روابط زن و شوهر و هديه تمايلات جنسي براي رضايت شخصي نيست بلكه به خاطر خوشحال كردن از دانستن اينكه “نعمت دادن بيشتر از دريافت است” خوشحال تر است (اعمال 20:35). به عبارت ديگر ، دادن تجربه تجربه شخص را افزايش مي دهد و تجربه شخص را كاهش مي دهد.
سوم ، آواز آهنگ ها ضد فرهنگي است. اين قدرتمندانه جنسي را نشان مي دهد كه بايد در يك رابطه لذت ببريم كه توسط خدا تعريف شده باشد. اين ميثاق ، همجنسگرا و دگرجنس است. هر تعريف ديگري از ازدواج ، جامعه را نابود خواهد كرد.
چهارم ، اين به تجديد حيات امروزي نژادپرستي حمله مي كند ، كه معنوي را به عنوان خير و جسمي به عنوان شر اعلام مي كند. هنگامي كه خداوند انسان - مرد و زن - و ميثاق ازدواج را برقرار كرد ، او اظهار داشت كه روح و جسم “خوب” هستند. سقوط مرگ هر دو را به همراه داشت. بنابراين ، رستگاري هر دو را تجديد مي كند. ما نه تنها دوباره از نظر روحاني متولد مي شويم بلكه تجديد مي شويم كه بدن ما به “معابد روح القدس” تبديل مي شود و بدن جديد ، آسمانهاي جديد و زمين جديد را پيش بيني مي كند. اين شامل هداياي خوب خداوند از صميميت جنسي در ازدواج است كه با تجديد و به لطف صحيح از آن لذت مي برد. هر نوع استفاده ديگر از تمايلات جنسي بت پرستي و مخرب است.
سرانجام ، اگرچه براي تبليغ معنوي ، بايد از تمثيل متن به طور كامل خودداري كرد ، اما معتبر است كه چگونه مسيح ارائه مي شود. افسسيان 5 ضمن تعريف روابط زناشويي بين زن و مرد ، همچنين اعلام مي كند كه ميثاق ازدواج روشي مناسب براي فهم رابطه مسيح و عروس او ، كليساست. در سال 1859 ، واعظ بزرگ پرزبرتري جيمز هنلي تورنول فرصتي براي اعلام عروسي دختر خود ، نانسي داشت. در هفتههاي منتهي به اين رويداد ، صدها نفر از مسافرين به خاكسپاري ختم مي شدند ، نه عروسي ، زيرا او از حصبه وبا بيمار شد و يك مرگ سريع را آغاز كرد. تورنول ، با غلبه بر ، در لحظه هاي فروخورده خود در كنار تخت دخترش آمد و گفت: “اي دختر عزيزم ، چنين فاجعه اي!” او پاسخ داد: “پدر ، گريه نكن. من نجات دهنده خود را مي شناسم. “او گفت ،” اما اين قرار بود عروسي شما باشد ، تمام زندگي شما قبل از شما. “او ، جوانان با بلوغ بيشتر گفت:” پدر ، اما من اكنون به يك داماد بزرگتر مي روم كه من من آماده ملاقات هستم. “نانسي ويترسپون تورنول در يك لباس عروسي استراحت كرد و سنگ قبر گفت:” همانطور كه عروس براي داماد خود آماده مي شد. “
آواز سليمان بديهي است كه در مسايل مربوط به ازدواج و تمايلات كتاب مقدس از كاربرد معنوي زيادي برخوردار است. با اين حال ، استفاده شكوهمند و نهايي آن اين است كه مردم خدا را به عنوان عروس مسيح به روابط شكوهمند ، باشكوه و صميمي ما با عروس ، عيسي مسيح اشاره كنيم. لباس ما بي نقص است ، روابط ما با خون ، عدالت و حضور قول او خالص است. نزد او بيش از ده هزار شادي وجود دارد.